середу, 21 грудня 2011 р.

Самоаналіз уроку української мови


САМОАНАЛІЗ  УРОКУ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ,
проведеного  Горбач Оленою Володимирівною

у 5-А класі, 30.11.11  (дата)
Тема. уроку Уживання м’якого знака
Місце уроку в системі роботи з української мови. Це другий урок з теми.
Мета уроку.  
        Навчити учнів правильно вживати м’який знак, вдосконалювати навички правильного написання і вимови слів із м’яким знаком;
        розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу, усне та писемне мовлення;
        виховувати повагу до минулого нашої Батьківщини.
Завдання уроку, що проводив студент.
1.             Усно перевірити знання учнів з фонетики, а саме щодо м’яких та пом’якшених приголосних звуків.
2.             Закріпити набуті знання з теми «Уживання м’якого знака».
3.             Перекласти дуже схожі слова з української мови на російську, та запам’ятати важкі випадки.
4.             Виробити певні орфографічні навички.
Тип уроку. Урок вивчення нового матеріалу.
Загальна оцінка проведеного уроку, раціональність розподілу часу на окремі види роботи.

При проведенні уроку я дотримувалася загально дидактичних вимог, спираючись на вимоги шкільної програми. Час був раціонально розподілений на певних етапах уроку. Виконуючи деякі вправи, можна було б уникнути певної витрати часу більш конкретною установкою. Урок відповідав принципам науковості, послідовності. Були систематизовані знання, отримані раніше в початковій школі, та надана нова інформація.

Раціональність, доцільність, ефективність методів, прийомів, дидактичного матеріалу  та форми організації діяльності учнів.

Всі використані методи та прийоми були ефективними, бо сприяли реалізації поставленої мети на намічених завдань. Дидактичний матеріал допомагав закріпити знання учнів з теми. Раціональною була робота за підручником, бо мала певне порівняльне спрямування. Бесіда допомагала узагальнити матеріал та зрозуміти, чи всі усвідомили наданий матеріал. Метод проблемних запитань розвивав усне мовлення учнів та активізував їх розумову діяльність. Пояснювально-ілюстративний метод був спрямований на те, то учні ефективніше будуть працювати.

Основні засоби навчання, їх доцільність та ефективність.

Засоби навчання ефективно допомагали реалізувати мету. Основним засобом був підручник, в якому була надана більш детальна інформація, та вдома, якщо виникнуть запитання щодо виконання певних вправ, вони будуть знати до чого звернутись і чим собі допомогти. Однак також використовувалися картки зі вправами, які сприяли закріпленню нового і вже відомого матеріалу.

Розвиток  комунікативної компетенції учнів.

На уроці здійснювався розвиток комунікаційної компетенції учнів.  А саме під час бесіди на етапах актуалізації опорних знань, сприйняття та усвідомлення нового матеріалу та на етапі підсумку уроку. Для цього я використовувала навідні запитання..

Реалізація культурно-змістової лінії.

Реалізація культурно0змістової лінії  була здійснена за допомогою текстової основи. Текст «Слава українських майстрів» містив у собі певне культурно-виховне навантаження, яке сприяло розвитку в учнів поваги до свого історичного минулого.

Робота над оволодінням учнями способами дії з навчальним матеріалом.

Я розвивала в учнів уміння порівнювати вживання м’якого знака в рідній російській мові та українській. Намагалася створити ситуації, при яких діти самі підсумовували щойно прочитану інформацію.

Робота над збагаченням словникового запасу учнів

Здійснювалася робота над збагаченням словникового запасу учнів. В цьому нам допомагав текст «Слава українських майстрів». Ми перекладали деякі незрозумілі слова, шукали синоніми, антоніми, перекладали з української мови на російську для кращого розуміння смислу текста.

Результативність роботи на уроку.

Урок був результативний, тому що в самому кінці. при підведенні підсумків діти чітко пояснювали правопис м’якого знака, та досить вільно говорили, чому він вживається, а чому ні. Також відчувалася віддача учнів на уроці, бо вони були зацікавленні процесом.

Із якими труднощами зіткнулися під час підготовки та проведення уроку?

На початку уроку я переплутала дві вправи і частина уроку пройшла в певному напружені з мого боку. Я викликала дівчину до дошки. А вже потім дала установку записати число та класна робота. На щастя вже на етапі актуалізації  опорних знань все встало на свої місця.

Що б змінили у своїй роботі, які висновки на майбутнє зробили

Треба  уважніше  ставитися до установок та продумувати свої дії. Було б чудово,  якщо включати в урок групову роботу, але є деякі учні, які взагалі нічого не будуть робити в певному колективі, а на уроці пересаджувати учнів п’ятого класу це означає втрачати драгоцінні хвилини.


 __01.12.11___                                                                                                _________________
         (дата)                                                                                                                                                

Немає коментарів:

Дописати коментар