середу, 21 грудня 2011 р.

Звіт!!!


ЗВІТ
 ПРО ПРОХОДЖЕННЯ  ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ

студентки  5  курсу,  групи УА

Горбач Олени Володимирівни

Практику проходила у 5 класі,  СШ № 45
з 07.11 до 02.12. 2011 р.
Груповий керівник   Надточій Валентина Володимирівна
Керівник від бази практики   Дульска Надія Андріівна

1.    Кількісні результати педагогічної практики

Відвідано 5  уроків учителів (з них 4 мови, 1  літератури)
Відвідано 7  уроків практикантів(з них 4 мови, 4 літератури)
Проведено 12 уроків (з них 8 мови, 4 літератури)
Відвідано 1 позакласний захід
Підготовлено 1 позакласний захід

2.   Зміст та характеристика навчально-виховної роботи студента під час практики.

Педагогічна практика нашої підгрупи проходила у загальноосвітній школі № 45 з поглибленим вивченням іспанської мови. В перший день ми познайомилися із директором, структурою школи, з вчителями української мови. Упродовж двох днів ми склали індивідуальний план з керівником від бази практики та почали працювати. Тематичний план уроків на період педагогічної практики був складений на основі календарного плану вчителя української мови та літератури і був зосереджений навколо теми «Фонетика. Звуки мови і мовлення». Довелося нагадати методику викладання фонетики, визначати для себе певне коло питань, що викликають труднощі при засвоєнні. Була визначена певна настанова: «Фонетика» є основою для подальшого вивчення лексики, словотвору і граматики. Я зважила на те, що навчання фонетики у шкільному курсі має здійснюватися за принципами наступності, послідовності, перспективності, взаємозв’язку з вивченням орфоепії, морфології, синтаксису (який, до речі, учні закінчили вивчати на рівні п’ятого класу).
Вивчення досвіду роботи вчителів допомогло знайти з ними спільну мову під час консультацій стосовно проведення моїх уроків. Проведені уроки були ретельно підготовлені, вони мали оптимальний набір методів та прийомів, які допомагали досягнути намічену мету та виконати поставленні завдання.
Окрім розробки і проведення уроків під час практики був проведений позакласний захід, але не в 45 школі, а в 4. Не дивлячись на деякі негаразди та майже повну відсутність сучасних технічних засобів навчання в 4 школі я все ж таки виконала свою ціль: пояснила учням шляхи створення блогів, а дехто з учнів навіть створив свій власний блог і почав в ньому вже працювати. Мені здається, що подібні завдання повинні допомагати і учням, і вчителям покращувати свій науково-виховний процес у школі, бо сучасна молодь прагне до чогось нового, що не включає в себе сіру буденність традиційних методів викладання.
На п’ятому курсі навчально-виховна робота під час практики була продуктивною, багатогранною та, безумовно, корисною.

3.    Найтиповіші помилки, найбільші  труднощі у навчально-виховній роботі

Однією з найбільших труднощів упродовж практики був пошук саме тих вправ, які б учні виконували із задоволенням і при цьому могли орієнтуватися у темі на «відмінно». Також перш ніж викладати урок треба добре орієнтувати в вікових  та психологічних особливостях учнів. Але також треба зауважувати загальну поведінку класу. Бо ті вправи, завдання, які можна дати одному класові, неможливо та категорично не можна викладати в іншому. Рівень сприйняття та активності різний. Саме це розуміння допомогло визначати кількість, складність та зміст вправ в двох п’ятих класах.
Складно було шукати виходи із форс-мажорних ситуацій, бо діти іноді вміють ставити зовсім неочікувані питання.
Досить складно розподілити час на окремі види вправ, бо десь учні працюють дуже швидко, а десь здається так довго, що ми могли б встигнути зробити декілька інших вправ. Немає певного відчуття часу, бо пари в університеті 1.20, а шкільні уроки лише 45 хвилин.
Виникали і труднощі з утриманням дисципліни, одного разу навіть довелося провести виховну п’ятихвилинку (вчителя не було через важливі обставини).

4.   Особисті досягнення. Методичні творчі знахідки, відкриття, нестандартні рішення.

Моє особисте досягнення полягає в тому, що я навчилася продуктивно працювати з класом, викликати його на діалог. При плануванні уроків я навчилася: чітко ставити мету, визначати окремі завдання на певному етапі уроку, виправляти помили (свої, учнів, студентів-пратикантів), готувати картки з завданнями, які покращують усвідомлення учнями нового матеріалу, спостерігати, слухати, доцільно коментувати, розрізняти сильних та слабких учнів, оцінювати, відчувати моральний стан учнів. Серед особистісних досягнень я би виокремила здатність до розуміння учнів; я навчилася пояснювати доступними словами те, що я знаю. Я поглибила свої знання з: методики викладання мови, літератури, вікової психології. Але щоб досягти якомога кращих результатів потрібно ще вчитися і здобувати досвід та нові знання.

5.   Загальні висновки. Чого навчилися на практиці, які виявили прогалини.

Практика на 5 курсі з української мови та літератури була вирішальною, бо дехто усвідомив, що він вірно йде своєю дорогою, а хтось ще реальніше зрозумів, що вчителювання це не його сфера діяльності.
Я на практиці здобула навички говоріння українською мовою майже як рідною, це дуже важливо, бо ми живемо в російськомовному середовищі, яке диктує свої правила мовлення. Також навчилась триматися перед аудиторією, бо якщо вчитель буде невпевненим, то учні це одразу побачать, і ніякого продуктивного навчально-виховного процесу не буде.
Прогалини виявлялися під час підготовки до уроків. Доводилося знову нагадувати  ту інформацію, яка трохи забулася. Також деколи було важко згадати певний і чіткий переклад з російської на українську мову.
Практика надала можливість трохи побути класним керівником, побачити всі завдання, які він повинен виконувати.

6.     Пропозиції щодо теоретичної і практичної підготовки в університеті, організації та проведення практики

На 5 курсі студенти вже мають досить велику теоретичну базу, яку вони повинні показати у своїх практичних навичках. Треба цю інформацію трохи згадати. Також, коли виникають запитання, то звертатися до керівників. Було б чудово, якщо керівники від університету наводили найтиповіші помилки студентів на практиці, щоб у майбутньому уникати їх повторення.

20.12.2011                                                                                      _________________
         (дата)                                                                                                                                 

Немає коментарів:

Дописати коментар